Oud worden of ouder worden?

WOEST Training biedt ook Personal Group Training voor mannen en vrouwen rondom de 50 jaar oud. Dit noemen we onze Fifty Fit uurtjes. Tijdens deze lessen ligt de intensiteit net iets lager en ligt de focus op functioneel bewegen. We houden altijd rekening met eventuele klachten en jouw niveau van sporten tijdens de afwisselende conditie- en krachttrainingen.

Fifty Fit

Hoe zien de trainingen er uit?

Laat je verrassen! Want bij WOEST Training is geen enkele training hetzelfde. Wat wel altijd aan bod komt zijn een kracht-, mobiliteits- en conditieonderdeel. Zo worden alle spiergroepen geprikkeld.

Lesopbouw

De training start met een duidelijke uitleg, zodat je weet welke oefeningen je gaat doen en welk materiaal je nodig hebt. Vervolgens begint de warming up, om de spieren voor te bereiden. Daarna volgt het skill-onderdeel, waarbij je aan de techniek gaat werken van een bepaalde oefening. Dit is een belangrijk onderdeel om blessures te voorkomen. Uiteindelijk wordt jouw kracht en conditie op de proef gesteld tijdens de WOD (Workout Of the Day).

Rooster

Ben je benieuwd naar een van onze Fifty Fit lessen? Op deze pagina vind je ons rooster en de tijden en beschikbaarheid van de Fifty Fit uren. Liever eerst een keertje uitproberen? Meld je dan aan voor een proefles.

woesttraining-spierpijn-2
WOEST Training Fifty Fit lessen

Waarom sporten zo belangrijk is rond deze leeftijd

Naarmate je ouder wordt, is een gezonde levensstijl essentieel. Want we kunnen het niet tegengaan: het risico op gezondheidsproblemen neemt toe. Daarom is de combinatie van gezonde voeding en in beweging blijven heel erg belangrijk.

Een flinke drempel

Een groot deel van de vijftigplussers sport te weinig. Veel mensen willen wel graag bewegen, maar kunnen dit niet door pijnklachten of ze raken snel vermoeid waardoor bewegen moeilijk wordt. Bij WOEST begrijpen we dat dit een grote drempel is om te gaan. Toch nodigen we je uit om eens een proefles te komen doen. De trainer heeft altijd alternatieve oefeningen paraat die jij wel kunt doen en iedereen doet mee op zijn eigen niveau.

Een sterk lichaam

Een bewezen feit, de sportende vijftigplusser blijft langer vitaal. Niet alleen je spieren worden sterker van sporten, maar ook je botten. En dat is belangrijk, want op latere leeftijd gaat het genezen, van bijvoorbeeld een gebroken heup, steeds langzamer. Denk er daarom niet te luchtig over. Fit worden en fit blijven is de investering van je leven!

Gezonde voeding

Rondom je vijftigste heb je minder energie nodig. Dit komt omdat je minder beweegt en omdat je spieren langzaam afnemen in omvang. Wat het gevolg hiervan is? Spieren verbruiken meer energie dan vetweefsel. Dus neemt je spiermassa af, dan heb je minder energie nodig en dus ook wat minder eten. Blijf je eten zoals je altijd al deed, dan zul je zien dat je steeds meer aankomt.

Betere keuzes

Omdat je minder calorieën nodig hebt, is het extra belangrijk dat je eten voldoende voedingstoffen bevat, zoals eiwit, vitaminen en mineralen. Heb jij je voorgenomen om gezonder te gaan eten? Je hoeft niet in één keer alles perfect te doen. Kies een eerste stap die bij jou past, bijvoorbeeld minder snoepen.

Voedingsconsulente

Wil je liever wat hulp bij het maken van juiste keuzes of hulp bij het bedenken van maaltijden die jij lekker vindt, maar die toch een gezonde twist geven? Bij WOEST Training werken we samen met een vaste voedingsconsulente die jou niet vraagt om je aan een streng dieet te houden, maar die je leert wat gezonde keuzes zijn en hoe je dit in je dagelijks leven kunt inpassen.

Gezonde voeding
FiftyFit training

Sociaal zijn vinden we belangrijk

Doordat je tijdens Fifty Fit met een kleine groep van maximaal 10 personen aan het trainen bent, ligt bij WOEST het sociale aspect van sporten erg hoog. Binnen enkele weken ken je de meeste mensen bij naam en heb je enorm met elkaar gelachen en je spierpijnverhalen gedeeld. Hierdoor voel je je al snel thuis en is de drempel om te gaan een stuk lager.

Voel je thuis

Ook vinden we het leuk als je voor of na de training nog even blijft om bij te kletsen en kun je gerust een bakje koffie pakken. Wel zo gezellig!

Ben je er klaar mee om altijd maar met tegenzin te gaan sporten? Ervaar dat het ook anders kan.